Yaramazlık
Yaramazlık, daha çok çocukların aykırı davranışlarda bulunması olarak tanımlanabilir. Bazı çocuklar ailesinden aldığı olumsuz eğitim, bazıları ise kişisel özelliklerine uygun olarak yaramaz olabilirler.
Örneğin ailesi tarafından iyi yetiştirilmemiş veya sürekli kavga eden babasını örnek alan bir çocuk da yaramazlık yapabilir. Ancak bazen yaramazlık yapmak veya yapmamak çocuğun elinde değildir. Hiperaktivite diye bir rahatsızlık vardır. İşte hiperaktif çocuklar bazen davranışlarını, hareketlerini engelleyemezler. Bu yüzden özellikle sınıfta sürekli oradan oraya gezinir ve arkadaşlarına da bulaşırlar.
Yaramazlık yapmak hiç hoş bir davranış değildir. Sınıfta yaptığımız davranışlar hem öğretmenimizin ders anlatmasını hem de öğrenci arkadaşlarımızın dersi dinlemesine engel olur. Ayrıca yaramaz çocukları kimse sevmez; çünkü yaptıkları kötü davranışlardan herkes rahatsızlık olur. Her çocuk akıllı uslu olursa hem sınıfta daha güzel bir ders işlenir hem de akıllı çocuklar toplum tarafından sevilir.
Yaramazlık Kompozisyon
Giriş: Yaramazlık, genellikle çocukların norm dışı davranışlarını tanımlayan bir terimdir. Çocukların çeşitli nedenlerden ötürü yaramazlık yapabileceği düşünülmektedir. Bu davranışlar bazen aile içindeki olumsuz etkilerden, bazen de kişisel özelliklerden kaynaklanabilir. Ancak yaramazlık, çocuklar arasında yaygın bir durumdur ve bazen çocuğun kontrolü dışında gelişebilir.
Gelişme: Yaramazlık, çocukların ailelerinden aldıkları eğitimle doğrudan ilişkilidir. Ailesi tarafından düzgün bir şekilde yetiştirilmeyen veya sürekli kavgalar içinde olan bir çocuğun, olumsuz davranışlar sergilemesi olasıdır. Bunun yanı sıra, bazı çocuklar kişisel özelliklerinden dolayı daha yaramaz olabilirler. Örneğin, hiperaktivite gibi durumlar, çocukların davranışlarını ve hareketlerini kontrol etme yetilerini etkileyebilir. Hiperaktif çocuklar, sürekli hareket halinde olabilir ve sınıfta veya sosyal ortamlarda dikkat dağıtıcı olabilirler.
Yaramazlık, hem çocuk hem de çevresi açısından hoş olmayan sonuçlar doğurabilir. Özellikle sınıf ortamında, yaramazlık yapmak öğretmenlerin ders anlatmasını zorlaştırır ve diğer öğrencilerin derse odaklanmasını engeller. Ayrıca, yaramaz çocuklar çevrelerindeki insanlar tarafından genellikle sevilmezler çünkü bu tür davranışlar çoğu insanı rahatsız eder. Yaramazlık, sosyal ilişkilerde de olumsuz etkiler yaratır, bu yüzden çocukların akıllı ve uslu olmaları, hem bireysel hem de toplumsal açıdan daha olumlu sonuçlar doğurur.
Sonuç: Yaramazlık, çocukların davranışlarını etkileyen çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir. Ancak, yaramazlık yapmak hem bireyler hem de toplum için hoş olmayan sonuçlara yol açabilir. Eğitim ve destekle çocukların bu davranışlarını düzeltmek mümkündür. Hem sınıf ortamında hem de sosyal hayatta olumlu bir davranış sergilemek, çocukların başarılı ve sevgi dolu ilişkiler kurmalarını sağlar. Bu nedenle, çocukların yaramazlıklarını minimize etmek ve akıllı, uslu bireyler olarak yetişmelerini sağlamak, hem bireysel hem de toplumsal açıdan önemlidir.