Her Yiğidin Bir Yoğurt Yiyişi Vardır Kompozisyon

Her Yiğidin Bir Yoğurt Yiyişi Vardır 

Her insanın yapısı, özellikleri birbirinden farklıdır. Dolayısı ile bir iş yaparken izledikleri yol, kullandıkları yöntem ve stratejiler, hatalar karşısında takındıkları tavırlar da birbirinden farklıdır.

Bir işi iki kişi yapar, belki aynı işi aynı kuvvetle, aynı anda bitirmiş olurlar; ancak her ikisinin o işi yaparken kullandığı yöntem farklıdır. Burada önemli olan, farklı olmak, daha doğrusu, başarıya götürecek en farklı ve orijinal yöntemi bulmaktır. Akıllı, zeki insanlar ise bunu çok iyi bir şekilde başarırlar. Yapılan bir iş esnasında, o işi yapanlara belli bir yol, yöntem dayattırmak yanlış bir davranıştır. Kişiyi en iyi tanıyan, yine kişinin kendisidir. Örneğin kimi öğrenci vardır ki yazarak çalışır, kimisi hiç yazmaz, sadece önemli yerlerin altını çizerek öğrenir; kimisi de vardır ki sadece soru çözerek öğrenmeye çalışır. Ancak her üç öğrenci de hedefini gerçekleştirebilir, yani istediği konuyu öğrenir. Yine kimi öğrenci vardır ki öğretmenini dinleyerek daha iyi öğrenir, kimisi de evde kendisi çalışarak. Bu iki öğrencinin de başarıya ulaşması aynı derecede olmaktadır. Kalkıp da okuyarak değil de dinleyerek öğrenen birini, ille de evde kendi başına çalışmaya zorlamak, onu başarıya değil, başarısızlığa götürecektir.

Evet, her yiğidin bir yoğurt yiyişi var. Önemli olan, kişinin yoğurdu ne şekilde yediği değil, onu ne kadar sürede bitirdiği ve o işten ne derecede verim aldığıdır. İnsanların seçimleri müdahale etmek, yeteneklerini zoraki yönlendirmeye çalışmak, zarardan başka bir şey getirmez.


Her Yiğidin Bir Yoğurt Yiyişi Vardır Kompozisyon

Giriş: “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır” atasözü, her bireyin kendine özgü bir tarzı, yöntemi ve tercihi olduğunu ifade eder. Bu söz, insanların çeşitli işleri kendi yöntemleriyle yapacaklarını ve her kişinin farklı bir yol izleyebileceğini anlatır. Dolayısıyla, bir işin nasıl yapıldığı kişinin bireysel tercihlerine ve alışkanlıklarına bağlıdır.

Gelişme: Her insanın yapısı ve kişisel özellikleri farklıdır. Bu nedenle, bir işi yaparken kullandıkları yöntemler, yaklaşımlar ve stratejiler de değişiklik gösterebilir. İki kişi aynı işi yapabilir ve belki aynı sonuca ulaşabilirler, ancak her ikisi de bu işi kendi tarzına göre yapar. Bu, onların kendi tarzlarına uygun en iyi sonuçları elde etmelerini sağlar.

Örneğin, bir öğrenci ders çalışırken bazıları yazarak öğrenir, bazıları önemli yerlerin altını çizerek veya sadece soru çözerek etkili öğrenme yöntemleri geliştirebilir. Her öğrenci kendi öğrenme tarzına uygun yöntemi kullanarak başarılı olabilir. Aynı şekilde, bazı öğrenciler öğretmenlerinin anlattıklarını dinleyerek daha iyi öğrenirken, bazıları evde kendi başlarına çalışarak daha iyi sonuçlar alabilir. Önemli olan, kişinin hangi yöntemi seçtiği değil, o yöntemi ne kadar etkili kullanarak hedefe ulaşabildiğidir. Kişinin öğrenme tarzına müdahale etmek, onun verimliliğini olumsuz etkileyebilir ve başarısızlığa yol açabilir.

Bu prensip, sadece eğitimle sınırlı değildir. Herhangi bir iş veya görevde, kişilerin kendi yöntemlerine ve tarzlarına saygı göstermek, onların en iyi sonuçları elde etmelerini sağlar. Bir işi yaparken farklı yöntemler benimseyen insanlar, bu yöntemlerin kendilerine uygun olup olmadığını değerlendirebilmelidirler. Zorla tek bir yöntemi dayatmak, kişinin potansiyelini kısıtlayabilir ve istenilen başarıyı elde edememesine neden olabilir.

Sonuç: “Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır” atasözü, her bireyin kendine özgü bir tarz ve yönteme sahip olduğunu vurgulayan önemli bir mesaj içerir. İnsanlar, çeşitli işleri kendi yöntemleriyle yapabilir ve başarıya ulaşabilirler. Her bireyin kendi tarzına ve yöntemine saygı göstermek, onların en verimli ve başarılı sonuçları elde etmelerini sağlar. Bu yüzden, kişisel seçimlere müdahale etmektense, insanların kendi yollarını bulmalarına ve bu yollardan en iyi şekilde faydalanmalarına olanak tanımalıyız.

“Her Yiğidin Bir Yoğurt Yiyişi Vardır Kompozisyon” üzerine 2 yorum

  1. Her insanın kendine özgü bir tarzı vardır.Kimi okuyarak kimi yazarak kimi de çalışarak öğrenir.Yazarak öğrenen bir kişiyi okuyarak öğrensin diye zorlarsak başarısız olmasını sağlarız.

    Yanıtla

Yorum yapın

meritking meritking giriş madridbet madridbet giriş madridbet güncel giriş