Araba Devrilince Yol Gösteren Çok Olur
Herhangi bir iş yapacağımız zaman bize yol gösteren, öğüt veren kimse olmaz. Ne zaman ki yaptığımız işte bir hata yapar, o işi elimize yüzümüze bulaştırırız, bir sürü insan çıkıp öğüt vermeye başlar. Oysa iş işten geçmiş, artık yapılacak bir şey kalmamıştır.
İnsanlar her zaman sadece kendi bildikleri ile hareket etmezler. Çoğu defa başkalarının tavsiyelerine, rehberliklerine ihtiyaç duyarız. aynı zamanda başkalarına da öğüt verme ihtiyacı hissederiz. Verdiğimiz veya aldığımız öğütlerin zamanında yapılması çok önemlidir. İş bittikten yani araba devrildikten sonra yol göstermelerin, tavsiyelerin kimseye bir yararı olmaz.
Derslerine çalışmadığı için başarısız olan bir öğrenci, eğitim yılı boyunca ailesinden herhangi bir ikaz, tavsiye almaz. Ancak karne zamanı gelip de çocuk zayıf not getirince herkeste bir öğüt, bir kızma durumu oluşur. Oysa bu öğütler henüz eğitim sürecinde verilmiş olsaydı belki bir şe yarayacak, çocuk derslerine çalışacak ve iyi bir notla geçecekti. Ancak zamansız verilmiş öğüdün çocuğa hiç bir faydası olmayacaktır.
Araba Devrilince Yol Gösteren Çok Olur Kompozisyon
Giriş: Herhangi bir iş yaparken genellikle yalnızca kendi bilgimizle hareket ederiz. Hata yaptığımızda ve iş kötüye gittiğinde, etrafımızda birden fazla kişi ortaya çıkarak bize yol göstermeye başlar. Oysa iş işten geçmiştir ve tavsiyelerin hiçbir anlamı kalmamıştır.
Gelişme: İnsanlar çoğu zaman yalnızca kendi bilgileriyle hareket etmezler; başkalarının tavsiyelerine ve rehberliklerine ihtiyaç duyarlar. Aynı şekilde, başkalarına öğüt verme ihtiyacı da hissederiz. Ancak, verilen veya alınan öğütlerin zamanında yapılması büyük önem taşır. Eğer bir sorun ortaya çıktıktan sonra tavsiye verilirse, bu tavsiyeler genellikle geç kalmış olur ve etkisizdir. Örneğin, derslerine çalışmayan bir öğrenci yıl boyunca ailesinden hiçbir uyarı almazsa, karne zamanı geldiğinde kötü notlar aldığı zaman etrafındaki herkes öğüt verme ihtiyacı duyar. Ancak bu tavsiyeler, öğrencinin eğitim sürecinde verilmiş olsaydı belki bir fayda sağlayabilir, çocuğun derslerine daha fazla çalışmasını sağlayabilirdi.
Sonuç: Öğütlerin ve tavsiyelerin zamanında verilmesi, etkili sonuçlar doğurur. Araba devrildikten sonra yol göstermek, çoğu zaman işe yaramaz. Bu nedenle, problemlerin ortaya çıkmasından önce dikkatli olmak ve zamanında rehberlik etmek, hem kişisel gelişim hem de başarı açısından büyük önem taşır. Başarı ve verimlilik için, zamanında yapılan müdahaleler ve alınan tavsiyeler her zaman daha faydalı olacaktır.
çok güzel